Fototriss – Sju

Veckans Fototriss har temat – Sju – se hur andra illustrerar det temat.
För första gången på nästan ett år satt jag inte uppe vid midnatt, det var tur.
När jag nu på morgonen fick se temat, blev jag helt konfys.
Sju, sju, sju av vadå ???
Har jag något i arkivet, nej. Då var det bara att rota runt i lådor och skåp.

Bild 1 – Sju trådrullar – som du ser syr jag ofta något i grönt.

Bild 2 – Sju virknålar, jag har virkat många meter lakanspets, dukar, gardiner, sängöverkast.

Bild 3 – Tre måttband som visar 7 inch resp 7 cm.

23 reaktioner på ”Fototriss – Sju

  1. Det var bra att du inte hade något i arkivet tycker jag, för det här blev ju en jättebra triss på temat sju med en röd tråd (eller grön kanske :)) som går igenom i bilderna!

  2. Jag tycker du löste veckans tema snyggt. Alltid kul när det är bilder som ”hör ihop”. Grön tråd. Hahahhahaaa. Det var kul

  3. Triss med ett handarbetstema, bra jobbat! Inte illa att ha hela sju st virknålar. Själv äger jag ingen. Gillar nog den bilden bäst 🙂

  4. härliga bilder,, fint fotat och bra tolkat 🙂

    jag såg att det kommit upp inatt och jag hade inte heller något i arkivet, tänkte inte ens delta denna vecka men så slog hjärncellerna till 🙂

    ha en skön söndag

  5. Kan jag få gissa att du är en kreativ människa som inte drar sig för att, sy, sticka/virka, lappa och laga.
    En kul annorlunda triss.
    Och snyggt fotat med.

    Ha dgott

  6. Snyggt sammanhållen triss du bjuder på. Du klurade ihop det bra Hedwig! Väljer måttbanden, kanske för att jag känner mig mest bekväm med dem. Virknålarna är säkert fiffiga, men inte något för mig personligen. Kul att du gillade min lite spretiga triss. 🙂

  7. Förstår att du måste vara mycket duktig Att virka och sy.
    Jag har just börjat virka mormorsrutor, får se vad det blir.
    Ha det gott. //Lissen

  8. En triss helt i min smak 🙂 Sy & virka. Snyggt med temat i temat också.

    Jag har nästan bara virkat små saker som dukar och spetsar, enda undantaget en gardin nån gång i tonåren. Nu ska jag precis ge mig på mitt första virkade klädesplagg, köpte garn till en kofta igår. Oj, oj, hur ska det gå? 🙂 Jag och tjockt garn är väl inte bästa vänner.

  9. Virknålar lär vara hårdvaluta nu, efter att alla fått för sig att virka de svenska OS-mössorna. Men nu är ju snart våren här på allvar och då får vi väl stoppa undan mössorna till nästa säsong.

  10. Det här gillar jag och tycker mig känna en viss samkväm med dig i dina bilder.. lite sånt där finns hos mig oxså:)
    Triss i tre bilder på 7 som jag älskar:) Eloge för du tar nya bilder:))
    Ha de bäst/Pialotta

  11. Härlig tolkning av sju, min favorit bild blir bild nummer 2. Skärpan, värmen, gör så att jag vill lära mig virka.

    Glad påsk!

Kommentarer inaktiverade.