Fototriss – Nära

Veckans Fototriss har temat Nära, närmare, närmast – se andra deltagares bilder.

Jag tar en titt på det som funnits nära mig de senaste dagarna.
God mat i form av räkor…

Gula fjädrar i påskriset och de allra första blommorna i trädgården…

Och till sist en tulpan, som solen belyser bakifrån.

Det är en fröjd för ögat – åtminstone mitt – att njuta av allt detta. Fotat med min Samsung kompaktkamera.

34 reaktioner på ”Fototriss – Nära

  1. Tulpanbilden är helt fantastisk! Den vill jag ha på väggen högupplöst! Fototapet! Ja, skicka till mig! 😀

  2. Vilka fina nära bilder! Påskfjäderna blir min favorit idag! Vilket underbart påskväder vi har! Härligt! Hoppas att du får en fortsatt bra påskhelg! Kram

  3. Underbara bilder allihop!
    Blir sugen på räkor när jag tittar på dom och skulle vilja ha en bukett tulpaner att njuta av på köksbordet. En sådan får inhandlas 🙂
    Ha en fortsatt bra påsk!

  4. Riktigt snyggt, speciellt med tanke på att det är en kompaktkamera. Fast det är svårare att komma inpå levande motiv (se min triss). 🙂

  5. Den är riktigt bra på macro din Samsung. Även min funkar till det, fast jag har lite problem med att få focus på rätt ställe. Hoppas att du har en bra påskhelg och att arbetet med sovrummet flyter på.

  6. Vilken härlig påsktriss. Jag håller med förste talare, tulpanen är makalöst vacker, skulle definitivt passa som fototapet 🙂

  7. Snygga närbilder! Kul att se att det kan bli riktigt bra bilder även utan systemkamera med alla dess tillbehör. Bra jobbat!

  8. Verkligen härliga nära-bilder alla tre! Läckert nära på tulpanen. Härliga färger och så klar bild på den mittersta! Och räkorna ser ju supersmaskiga ut! Svårt välja favorit…

  9. Vilka härliga foton.
    Har varit upptagen av lilla C`s familj idag så jag har inte hunnit kolla runt.

    Ha en bra fortsättning.

  10. Här var det helt klart NÄRA! Fina färger, med påsk känsla. Tycker nog att mitten bilden lockar mig mest.

    Ha det gott!

  11. Trivsam triss. Fantastiskt vilket foto på tulpanen och detta utan värsta makroobjektivet. Snyggt! Min kompaktkamera Canon tar inte lika bra makrobilder. Favorit blir räkorna, de romstinna damerna och lilla killen bakom ser goda ut och jag tror det blir lite räkor idag. 😉

  12. Tjusigt första fotot är gott och det andra är min favorit och det tredje är en tulpan som är så tacksam att fota i alla stadier. Snygg triss.

  13. Snygg triss. Räkorna ser väldigt goda ut och tulpanen är hur läcker som helst men jag väljer fjädern som min favorit.
    /Bibbi

Kommentarer inaktiverade.