Fototriss – Metall

Jag var uppe i Stockholm i torsdags, hade drygt två timmar över innan tåget vände hemåt igen. Då passade jag på att gå ut till Skeppsholmen och Kastellholmen. Jag har aldrig varit där förut.
Veckans tema på Fototriss är Metall och dessa metalldetaljer fastnade på kamerans minneskort:

Den här lyktan sitter på Stockholms central, fotad uppifrån Klarabergsviadukten.

Detta verktyg hittade jag nedanför Mobila gallerian ute på Skeppsholmen. Förstår att det används till att böja rör och andra metalldelar.

Detta skruvstäd satt fast på samma arbetsbänk som verktyget ovan. Vilka motiv jag väljer att fota numera sen jag började delta i olika utmaningar.

Att vandra runt dessa två holmar var mycket intressant, vilka gamla skutor som ligger där. Vilka historiska monument de är. Tiden räckte inte till att besöka museerna där ute, det får bli en annan gång.

21 reaktioner på ”Fototriss – Metall

  1. Trevligt med en sådan där fotorunda, och tänk vad många objekt man hittar på temat ”kan vara bra att ha”. Jag kan tro att du fotade en del byggnadsdetaljer också.
    Trevlig söndag, jag avvaktar kvällens tema.

  2. Vi började på samma sätt, ser jag :). Fina bilder på olika metallsaker. Håller med om att fotoutmaningarna öppnar ens ögon för annorlunda motiv.

  3. trevlig triss, och jag håller med dig att motiven har blivit annorlunda nu när man är med i fotoutmaningar. Men det är det som är så spännande, eller hur? ha en trevlig söndag.

  4. Fin triss. Vilken läcker och annorlunda lampa. Jag blev först lite konfunderad innan jag läste texten. Det såg ut som om själva lampdelen var en fot fastsatt på trottoaren!

Kommentarer inaktiverade.