I&K #19 – Sommarlängtan

Sommarlängtan för många ...

 Det är många som längtar ut havet så fort det blir vår. Det skrapas och målas där borta på vinterförvaringen. Sen får man guldklimpen i sjön och i bästa fall tillbringar man lika många timmar ute på sjön som man slet med underhållet på landbacken.
Du märker att jag inte är någon båtmänniska, eller ?

Men jag har upplevt stillheten i en båt mitt ute på fjärden när solen stiger upp och naturen vaknar och minsta ljud från närliggande öar hörs. Så jag förstår tjusningen av vackra soliga morgnar, men regn, blåst och rusk ute till havs, njaaa.

Mer sommarlängtan på Inspiration & Kreativitet

5 reaktioner på ”I&K #19 – Sommarlängtan

  1. Härlig sommarlängtans-bild!

    Jag är också svag för dessa miljöer att fotografera och vistas vid – dock inte på (båt/vatten).

    Hos oss har det regnat 6 dagar i sträck, men idag ser jag i alla fall en tillstymmelse till sol och ljusare skyar.

    Tack/Ha det gott!

  2. Whooooooooooooo vad härlig längtan du har.. här finns det snart inte mer droppar kvar från himlen.. regn o mulet hos mig.. men det kommer mera..:)

  3. Nu är du negativ… dessutom en bild på hamnen i Lindö…det är ingte skärgården.
    För att uppleva den där stilla morgonen ute i havsbandet får man ta en och annan storm, men du ska veta att även det har sin tjusning.
    Nog har jag skorstenar, men de är bara tråkiga, så jag tvekar inför denna utmaning.

Kommentarer inaktiverade.