Onsdagstema – Fullproppad


I torsdags fick jag chansen att bevitta hur man förflyttade ett antal lådor med levande kräftor i en lagerlokal. Lådorna var fullproppade med kräftor, som kravlade omkring med skräck i blicken. Den här stackaren ser ut att påkalla hjälp – ta mig härifrån.
Nej jag äter inte kräftor och absolut inte efter detta.

8 reaktioner på ”Onsdagstema – Fullproppad

  1. Den här bilden gillar jag! Fast förvara levande i lådor i en lagerlokal? Nej tack. Fånga i burar och så koka till dem när man kommer i land. Jag tycker kräftor är gott, speciellt färska och egenfångade. 😉

  2. mmmmmmm så gott!
    Ifjol fick vi en hink levande färskfiskade kräftor av grannen. Ganska sent på kvällen, så vi hade inga möjligheter att koka dem då. De tillbringade natten i rinnande vatten i en hink i diskhon – gissa om jag trodde att de skulle krypåa runt i köket nästa morgon…

  3. Egentligen så är det vansinnigt att käka kräftor.. Stormvarning på Djurplågeri:( Kokas levande.. fy de har ju säkert känslor de där oxså.
    Men du fick en bra bild som säkert var meningen:)
    Ha de gott.

  4. Fullproppat i lådorna och förmodligen snart i frysdiskarna.
    Bilden fångar verkligen ett ögonblick som berör – det syns tydligt hur den ogillar stället och vill bort 🙂
    Ha en skön onsdag!

  5. Visst är det djurplågeri om man tänker efter…
    Men jag vill inte det, jag ÄLSKAR kräftor!
    Och nej, du har absolut rätt, siffrorna fanss inte på min bild från början… tack för kommentaren.

  6. Det ÄR gott med kräftor!
    Härlig bild på temat.
    Jag har en lite anorlunda tolkning, du får kolla in-
    Ha det gott // Nettan

  7. Tja, numera (efter att ha studerat närbilder på insekter) får jag till och med dåligt samvete när jag slår ihjäl en fluga.

Kommentarer inaktiverade.