Ögonblick


Klicka för större bild.

Detta är mitt bidrag till Nina Xi’s tävling på temat Ögonblick.
Här kan man inte tala om snigelfart, det gick på ett ögonblick att glufsa i sig en svamp. Det var också ett spännande ögonblick att studera detta.
Fotot är taget med min kompaktkamera, en Samsung NV20 på närbildsläge.

6 reaktioner på ”Ögonblick

  1. Har aldrig sett något liknande förut: en snigel som äter svamp. Visste inte ens att sniglor äter svamp. Vilken ögonblicksbild. Suveränt!

  2. Det måste ha varit fascinerande att studera denna snigel. Jag vet ju att mördarsniglar är glupska, men det här är ju en fredligare variant. Härlig ögonblicksbild!
    Trollsländan jag fotade satt faktiskt still en bra stund, men så plötsligt började min väninna sparka vilt med foten. Trollsländan bet henne! Jag hade bett min väninna att försöka flytta foten lite, så att jag bättre skulle komma åt att fota trollsländan. Då blev den tydligen förargad!

Kommentarer inaktiverade.