Tema Fredag – Stor och liten


Tema Fredag handlar denna vecka om Stor och liten. Carina själv visar gräsänder och ‘barn’, så jag fortsätter på samma tema.
Det här är påfågelhonan på Selma Lagerlöfs Mårbacka. Ser du huvudet på en av flera ungar som sökt skydd under hennes vingar?
Påfågelhannen hade tappat nästan alla stjärtfjädrar, så han var en ynklig syn. Inget fotoobjekt precis.

13 reaktioner på ”Tema Fredag – Stor och liten

  1. Tack för din kommentar hos mej och krya på dej hälsning. Kul att du tittade in.Välkommen tillbaka. Nu har jag från sjukhus sängen njutit av dina bloggsidor. Hittade flera. Underbara tavlor fan jag också.
    Kram Tina

  2. Det är knappt den lilla syns, men jag hittade den rätt snabbt. Fin bild.
    Din länk hos Sinneskatten är fel, kan jag tala om. Den leder tillbaka till hennes sida. Jag fick googla mig hit.

  3. Mamman ser rysligt stolt ut. Så gulligt med det lilla huvudet som sticker ut. Den ungen kan inte vara särskilt gammal.

  4. Nej men åhh såååå sött!
    Underbar bild! Såg den lilla ungen direkt 🙂
    Ha de gott!
    /Maria

  5. Haha, undrade först hur du tänkte där, var är liten 😉 Men sen så såg jag, vad sött, så varmt och gott det måste vara bland mammas fjädrar. Riktigt bra tolkning till temat och söt bild.
    Ha en härlig helg.
    /Helena

  6. Jag tittade först på fotot utan att förstå. Så såg jag det lilla huvudet. 🙂 En nyfiken fågelunge tittar ut bland fjädrarna. Gulligt och en fin tolkning på stor och liten.

Kommentarer inaktiverade.