Fototriss – Kollektiv

Veckans Fototriss ger oss ordet Kollektiv. För mig betyder ordet kollektiv något man gör tillsammans, vad det än är.
Sen förra sommaren har jag varit aktiv åskådare av rallycrossbilar och raggarbilar. Tjusats av fart, motorbuller och förstått att här handlar det verkligen om ett kollektiv.
Under lördagskvällen var det dags för den årliga cruisingen på Kungsgatan här i stan. De raggare jag lärt känna lite grann har visat sig vara helt underbara människor som bryr sig om och tar hand om varandra. Man träffas på olika cruisingar och utställningar, har kul tillsammans.

Redan under eftermiddagen samlas man ute vid motorgården för att sedan kollektivt åka in mot stan.
Sen sitter man under fyra timmar i en kollektiv bilkö. Avgaserna och motorbullret är intensivt.
En sk burn-out är ett måste, vilket får åskådarna att kollektivt hålla andan.

Nu lider säsongen mot sitt slut, det här var nog sista gången du fick se bilfoton hos mig. Även om jag har massor av härliga foton fantastiskt fina bakdelar på raggarbilar. Vem vet, vi får kanske temat Baksidan nån gång….

19 reaktioner på ”Fototriss – Kollektiv

  1. Härliga bilder! Jag gillar verkligen gamla bilar . Har turen att ha en samlingslokal för en bilklubb nära vårt hus. Dom samlas då och då med sina bilar. Helt underbart att se hur fina och välskötta vrålåk det finns.:)
    Ha en fin söndag!

  2. … men visst är det härligt.. motorer som brummar, disel o olja.. bensin o bromsar.. riktigt fina foton till just kollektivt=gemensamt:)

  3. Oj vilken finfin triss du har hittat i ditt fotoalbum.
    Gillar tvåan den är riktigt snygg och snyggt fotograferat. Förstår att du har många foton och ser fram emot att få se mera.

    Ha d gott.

  4. Raggarkulturen känns på något vis som väldigt svensk, och snygga bilar är väl något som tilltalar många av oss, även om dessa varianter väl knappast är så klimatsmarta.

  5. Oh, att jag missade Cruisingen, det var inte bra. Skulle gärna vilja ha sett den. Vi bor ju utanför Norrköping men jag missar alltid sånt där skojigt som händer i stan. Tack för att jag fick ta del av dina fina bilder istället. Rolig tolkning, det är min första gång i Fototriss.

Kommentarer inaktiverade.