Fototriss – Plastic Fantastic

Efter ett febrilt letande efter häftiga plastprylar att fotografera kom jag att tänka på denna bildsvit som jag faktiskt fotade med tanke på just Fototriss för någon vecka sedan.Jag befinner mig på Ransäters kyrkogård, kvällssolen lyser. Ta en titt på planteringsspaden till vänster. Den ‘lutar’ åt vänster.
Nu ser du att planteringsspaden ‘lutar’ åt höger. Om jag hade rätat upp bilden hade du sett att den lutar rejält åt höger.
Och nu ‘lutar’ den åt vänster igen.
Under tiden då jag flyttade upp och ner vattenkannorna svängde spaden hela tiden, lugnt och ganska snabbt. Den påverkades inte av mina rörelser, utan antagligen av solvärmen som magasinerats i det svarta på spaden.

Kändes lite mysko – plastic fantastic

24 reaktioner på ”Fototriss – Plastic Fantastic

  1. Alldeles typiska kyrkogårdskannor..jag är lite av expert på kannor..samlar på dem..men du vet mer dom där grå i zink..men plastkannor är lätta och bra på dessa platser…ja det lutar lite hit o dit..det ser jag tydligt..

  2. En levande spade… :O Tur att vattenkannorna hänger där på krokarna snällt och fint. Den där spaden får mig att tänka på den tecknade kortfilmen med Musse Pigg som ”trollkarlens lärling”. Fast där var det sopkvastar som var levande. 😉 En fin bildserie som passar perfekt.

  3. Ja du vad ska man säga…men med tanke på platsen du befann dig på kan du vara glad att inte vattenkannorna snodde runt också…
    Men en riktigt bra triss.
    Ha d gott.

Kommentarer inaktiverade.