Tema Fredag – Fågel, fisk eller mittemellan

En suddig bild fotad inne på Östasiatiska museets utställning med terrakottaarmén nere i bergrummet ute på Skeppsholmen. Vi var där idag. Spännande att se dessa fantastiska terrakottasoldater i naturlig storlek och i miniatyrstorlekar. Där finns 320 olika föremål totalt. Innan vi gick ner i bergrummet besökte vi själva muséet. Det gamla kinesiska porslinet såg i flera fall ut att vara helt modernt, men var flera hundra år gammalt. Kineserna har verkligen legat ljusår före oss här i väst. Undrar just hur det är där idag ?
Fler Fågel eller fisk hos Sinnekatten/Tema fredag

Rättelse – när jag kollade bilderna i kameran såg jag att detta foto är från utställningen uppe i själva muséet, inte nere i bergrummet.

14 reaktioner på ”Tema Fredag – Fågel, fisk eller mittemellan

  1. Dit ska jag också gå. Snart. Minns att jag såg den där armén någon gång som barn, tror att det var i Danmark, men måste faktiskt kolla upp det!

    Spännande bild – fantasieggande!

  2. Hmm det där var klurigt… fisk för att det var nere i bergsgrottan eller fågel för att det sen inte visade sig vara där eller mittemellan för att ”stenfigurerna” står mitt på fotot… Det här temat var skoj!

  3. De där terrakottasoldaterna inne i berget ska jag försöka se. Tror inte att jag hamnar till Kina, fast man vet ju aldrig. Tycker det verkar vara några fåglar som syns på ditt foto, lite rovfågelsnäbb på stenfigurerna. 😉 Gick det att ta foton nere i berget eller var det förbjudet?

Kommentarer inaktiverade.