Fototriss – I luften

Veckans tema i Fototriss är ‘I luften’. Jag är frestad att visa några av mina rallycrossfoton på bilar i luften – men de kan ni titta på här. Jag har också andra flygande farkoster i luften som jag inte tänker visa, det får bli något annat lite mer våghalsigt. Jag hade aldrig gjort detta som ungdomarna gör här.
Vi befinner oss i Sörsjöns äventyrspark utanför Norrköping. Här finns 12 olika banor, de högsta ligger 20 meter upp i träden. Bilderna är från svart bana, den svåraste och den som är högst upp i träden.
Här skall man cykla mellan två träd. Något som försvårades för den här killen, han hade fått säkerhetslinan på fel sida när han klev på cykeln. Att sen kliva av blev onödigt svårt.

Allra sist får de en 350 meter lång linbanetur ut över sjön och in i skogen på andra sidan sjön. Här är det en stolt tjej som vinkar glatt till mormor som satt på stranden – inte jag.
Intresserad ? Här finns äventyrsparkens hemsida

22 reaktioner på ”Fototriss – I luften

  1. Oh! Häftiga bilder!
    Jag är ‘fett’ höjdrädd, så det gungade till lite där.
    Ha en trevlig helg med kameran!
    // Yvonne

Kommentarer inaktiverade.