Fototriss – Festligt

Veckans tema i Fototriss är Festligt. Ett bra tema nu i mörka november, då vi stressar runt i vardagen. Jag har tyvärr inte så många festliga stunder i vardagen, utan väljer att återvända till den 17e Mai.
Norrmännen får uppleva denna festliga dag – VARJE år. Jag har fått uppleva den EN gång.
Det var festligt att stå där nedanför balkongen och titta upp på de kungliga. Jag avundas dem inte, tänk att stå där timme efter timme och titta ner på …
Alla olika orkestrar och grupper som gick i paraden förbi Slottet. Deras färd började långt nere på Karl Johann …

19 reaktioner på ”Fototriss – Festligt

  1. Ja norrmännen kan verkligen festa till det den 17 maj. Undrar när vi i Sverige kan fira vår nationaldag påsamma sätt. Ha en bra söndag. Anita

  2. Så flotte bilder! Ja vi er fryktelig stolte av nasjonaldagen vår, og gleder oss veldig til hver 17 mai (og vi mammaer stresser litt også, med kaker og pynt, stryking av flagg og vasking av penklær, men det går som regel bra til slutt 😉

  3. Det kan man kalla festligt. Trissen kommer fråm min gamla hemstad. Har själv gått med min skola framför slottet och vinkat till kungen, men det var läääänge sen 😉

  4. Tänk de har verkligen nationalkänsla norrmännen på sin 17:e maj….vi svenskar kan aldrig nå till den nivån (tror jag)….
    Ha en skön kommande vecka.

  5. Se her ja, 17. mai og greier.. 🙂 Har stått mange ganger der på 17. mai.. men nå nøyer jeg meg med roligere 17. mai dager.. 🙂

Kommentarer inaktiverade.