Konst eller konstigt

Veckans Fototriss har temat Konst eller Konstigt.

För det första är den här helgen mycket konstig för mig – jag befinner mig på jobbet en lördag-söndag. Det har jag inte gjort på 33 år.

Men det är en annan historia. Det här tycker jag är en konst:

Under en flygtur visade mig en amerikansk kvinna denna häst. Hon var nästan klar, endast poleringen återstod, lämplig sysselsättning på långa flygturer. Visst är det en konst att tälja/snida något så vackert. Det är konst.

Det är en konst att varje år skapa ett nytt motiv för Kaktusplanteringen i Norrköping. Och det känns lite konstigt att hitta den här miljön här uppe i Norden.

Det här är bara konstigt, vill inte kalla det konst. Att av en gammal trädstam skapa någon form av fantasifigur. Men visst det är en konst det också att skapa fantasifiguren, menar jag. Skall inte avslöja platsen.

13 reaktioner på ”Konst eller konstigt

  1. Intressant triss. Att den där kaktusplanteringen var från Norrköping, det hade jag ju aldrig kunnat gissa. Ser ut som ett trevligt besöksmål, med kamera i handen.

    Soliga hälsningar från Västergötland och SoF!

  2. Snygg häst, och lite Norrköpingsreklam sitter alltid bra, men vad gör du på jobbet i dag, är det akutproblem i vädret?
    Våren har väl inte kommit på avvägar? Nu blev jag orolig.

  3. Helt fantastisk vacker häst. Det är verkligen konst att kunna snida på det viset.
    Sista bilden är väldigt konstig.

  4. Tre olika sorters konst och med helt olika verktyg. Hästen är helt fantastiskt snidad, som jag tycker det ser ut, inte ofta man ser så bra snide.

    Parken måste jag bara se i verkligheten, underbar.

    Den sista var häftig och tycker inte alls att den är konstig, bara kreativ konst.

  5. Kaktusparken i Norrköping ser jag emellanåt. Den brukar vara väldigt vacker!!! 🙂
    Men då har jag inte så långt eller, ca 5 mil när jag inte bor i Bangladesh vill säga!

Kommentarer inaktiverade.