Tema fredag – Nyfiken

Här är det nog jag som är mest nyfiken.
En koltrast har byggt sitt bo i min systers väggampel i uterummet. Där ligger hon hela dagen, frånsett korta stunder då hanen vaktar boet medan hon letar mat.

Jag står inomhus bakom glas, men ändå så nära som max 1,5 meter. Även om vi rör oss utomhus bryr hon sig inte. Skall bli spännande att få höra hur det går. I fjol tog skatorna ungarna.
Fler bilder på temat Nyfiken hos Sinneskatten.

4 reaktioner på ”Tema fredag – Nyfiken

  1. Åhh vad spännande! Hoppas att alla ungar klarar sig i år.
    Jag har en talgoxe som flyttat in i ventilationstrumman till mitt kök. Såg den häromdagen när den var i full färd med att bobyggandet, och lyckades få en bild på den innan den försvann in bakom gallret. Detta ska också bli spännande att följa, även om jag inte kommer att vara lika nära som din syster är koltrasten.
    Bild på min talgoxe finns på min 365-blogg 🙂
    Ha en riktigt bra dag!

  2. Men inte kommer väl skatorna in i uterummet? Jag för en ojämn kamp med skatorna varje år för att rädda livet på koltrastungarna. Som väl är tillhör de de fåglar som kan lägga en andra kull.

Kommentarer inaktiverade.