Fototriss – Så här ser det ut hos mig idag

1 maj 2011 – enligt almanackan. Om jag hade varit ovetande om det och tittat ut i min lilla radhustäppa, då hade jag sagt slutet av maj.

I veckan  har jag varit ett par dagar nere i Skåne, i Nyhamnsläge, i full sommarvärme. Just där, pga den absoluta närheten till havet, hade våren inte alls kommit lika långt som här uppe i Norrköping, 40 mil längre norrut. Nu är jag hemma igen och det första jag gjorde i morse var att gå ut i den kyliga vårmorgonen för att kolla hur mycket som hänt de dagar jag varit bortrest. Och det var inte lite det …

Brudspirean i häcken som avskärmar uteplatsen från gräsmattan står i full blom.

Lonicera_involucrata Lycksele / Skärmtry Lycksele – busken som jag hämtat från södra Finland blommar också.

Corydalis nobilis / Sibirisk nunneört, som trots namnet faktiskt är hämtad från Höganäs i Skåne.

Den här tiden är den allra bästa hemma hos mig, senare under sommaren är det betydligt mindre blomrikt. Hoppas det blir lite varmare under dagen så jag kan sitta ute och njuta.

Fler färska rapporter på Fototriss

15 reaktioner på ”Fototriss – Så här ser det ut hos mig idag

  1. Oj så mycket blommor redan !!!! Här hos oss har det ännu varit ganska kalt. Bara några vårblommor har kommit.

  2. Åh så vackra blommor du har redan! Så härlig triss!

    Jag har just inventerat mina rabatter. Löjtnantshjärta på gång liksom några Tulpaner och Krokusar – bara grönt än så länge. Scillan är det enda som är i full blom. Så fint med det djupblå mot husgrunden.

Kommentarer inaktiverade.