Fototriss: Drömmar

Har grunnat på veckans tema i Fototrissen sen igår. Klart det finns drömmar i livet, men hur tolka dem i bild. Hur materialistisk skall jag vara ?
Men när jag tittar igenom mina bilder bestämmer jag mig att ställa frågan:

Vad drömmer en liten fågel om?

Drömmer sidensvansarna om nästa skrovmål – fotat i början på april.


Drömmer koltrasthonan om att alla ungarna skall kläckas snart och att hon får behålla dem i år?

Medan honan är ute för att äta lite själv, vaktar hannen boet. Men han lägger sig inte på äggen, det skulle han inte drömma om. Det är honans jobb.

6 reaktioner på ”Fototriss: Drömmar

  1. Men gud vilket gulligt koltrastpar och vilken boplats de valt 🙂
    Hoppas att deras eventuella drömmar går i uppfyllese.

    Bilden på sidensvansarna är grymt vacker!

  2. Man vill nog gärna tro att även djuren drömmer. Men frågan är om en liten fågelhjärna är så avancerad.
    Snygga trissbilder, dock.

Kommentarer inaktiverade.