Fototriss – Platta

Lördagens utflykt gick till Linköping, Flygvapenmuséet och Gamla Linköping. Två mycket sevärda platser.

Fotoögat var inställt på Platta – veckans tema i Fototrissen. Men även på kommande teman för min egen Veckans hus.

Hos träsnidaren Kanevad faller jag platt för hans underbara sniderier. Kanevad är världens enda träkonstnär med Walt Disney-licens.  Men jag visar inte något av de föremålen utan hans platta, men ändå inte platta porträtt av kända personer. Väggreliefter skapade med bandsåg.

Här ser ni många kända ansikten eller hur ?

Martin Luther King

Elvis Presley

8 reaktioner på ”Fototriss – Platta

  1. Oh jag besökte Kanevad i julas när det var julmarknad i Linköping och jag blev helt betuttad i många av trädkonsterna…. Åh, vilket arbete!

Kommentarer inaktiverade.