Fototriss – Ljus

Klockan var strax efter sju en morgon när jag nyligen kom in i fikarummet på jobbet, solen lyste rakt in på ett av borden. Där låg en gaffel på högkant – wow – vilka ljuseffekter. Det måste jag fota – kan vara bra att ha nån gång.
Javisst, den här veckans tema i Fototrissen är just Ljus och dessutom en tävling där man kan vinna ett kamerastativ från Coolstuff.

Vad jag såg:

Tänk att man kan få nytta av något så trivialt – att någon slarvat och inte lagt gaffeln i diskmaskin.

21 reaktioner på ”Fototriss – Ljus

  1. Vad fyndigt och bra, det blev riktigt häftigt!!

    Tyvärr verkar det som min bloggs portal krånglar igen så det går inte kommentera tillbaka just nu men titta gärna in lite senare 🙂

  2. Perfekt! Visst var det tur att inte ”din mamma jobbar på den här arbetsplatsen”. I så fall hade gaffeln varit bortstädad!
    Fin triss, enkel, snygg och enhetlig.
    Svårt val, men med skuggan som ger ett salladsbestick på bordet, dvs ditt tredje foto så väljer jag det. 🙂

  3. Mycket uppmärksamt av dig. Det gäller att ha ”fotoglasögon” på sig hela tiden. En snygg triss blev det med häftiga kontraster mellan ljus och skugga. Ett av de bästa bidragen enligt min åsikt.

    /Åsa

Kommentarer inaktiverade.