Fototriss – Så här ser det ut hos mig idag

Denna underbara sommardag i mitten på augusti 2011 beslöt jag och min dotter att vi alla skulle vara lite kulturella och bl a gå på museum. Några glimtar från vår dag, får ju bara visa tre.

På väg till det första museet fick vi se årets studenter måla sina programs logotyper på gågatan. Studenterna i sig har gett liv och färg åt staden.


Det är sista veckan Dinosaurieutställningen är öppen –  rätt så många besökare i Värmekyrkans utställningshall. Det sägs att 80% av det utställda materialet är riktigt fossil, resten rekonstruktion. Flertalet dinosaurier som visades var dock små och föga skräckinjagande.

Vi besökte även Arbetets museum, där finns bla Industrialismens framväxande, EWK teckningarna, Taste of Europe och mycket mer fanns att beskåda. Efter en god sallad på Bagarstugan, nej inget bröd – jag kör enligt LCHF just nu – fanns lite ork för fler äventyr.

En promenad genom kvarteret Knäppingsborg, det gamla industrikvarteret som nu fyllts med restaurangen och chica små boutiqer. Det ser nästan ut som ett sydländskt kvarter, trånga gränder, öppna uteserveringar, ‘tvätt ‘ på tork mellan husen. Här finns många detaljer att upptäcka.

Var vi var – jo i Norrköping – så såg det ut idag och detta är ett bidrag till veckans Fototriss.

14 reaktioner på ”Fototriss – Så här ser det ut hos mig idag

  1. Det blev ju en bra sammanfattning av dagen i tre bilder.
    Fint att dom har räddat det gamla Norrköping och gjort något attraktivt av det i stället för att bara riva och bygga nytt.

  2. Tack för dina Norrköpingsbilder. Nu blev jag riktigt sugen på att göra ett nytt besök i denna intressanta stad. Ett mecca för en fotoentusiast. 🙂

    Varma hälsningar!

Kommentarer inaktiverade.