Fototriss – Skyltar

Denna gång tänker jag vara lat – arkivet är fyllt av olika skyltar – temat i veckans Fototriss. Fotograferar ofta sådana i syfte att spara information om vad jag fotat.

Dessa tre foton – härstammar från fjolårets Östgötadagar, då vi susade runt på Vikbolandet utanför Norrköping. Tyvärr blev det ingen tur i år – förkylning och andra engagemang gör att vi inte hinner åka. Lite synd.

Men nu handlar det om skyltar – först två skyltar som berättar om texten på två runstenar intill Furingstad kyrka.

Den tredje skylten är hämtad från ett område med båtgravar i Skamby, inte alls långt från Furingstad.

Kicka upp bilden för att läsa texten – om du vill se hur en av dessa båtgravar ser ut idag – klicka här. Inte mycket att se – en stenhög.

18 reaktioner på ”Fototriss – Skyltar

  1. Heh, de hade lite konstig ordföljd på den tiden!
    Tänkte på det där med östgötadagarna, du blev förkyld också alltså? Trist 😦 Hade varit kul att åka åt andra håller i år.

    Stor kram från dottern som älskar mor sin 😉

  2. Annorlunda och fint. Lite historia fick jag lära mig idag och det är aldrig fel. Tänk moderna som förlorade sin son. Det värsta som kan hända en mor. Det blir min favoritbild.

  3. Jättefin Triss. Gamla skyltar är kul. Men man upptäcker hur vårt svenska språk förändras. Vi har inte alls den ordföljden idag…

Kommentarer inaktiverade.