Fototriss – Skugga

Veckans Fototriss har temat Skugga  det kan man göra många kreativa tolkningar av. Men jag kör på som vanligt – enkelt, rakt på sak – vad jag såg just då.

Endast skuggorna dansar på den tomma dansbanan.

Skuggan av brons järnkättingar som skyddar oss från att falla ner i ån.

Även skuggfigurer vågar sig ut i dagsljuset …

Sen undrar jag hur 20 personer, eller t o m fler  lyckats länka in sig på Fototrissen – när klockan är 00.01 – det är något lurt med detta….

24 reaktioner på ”Fototriss – Skugga

  1. Spännande skuggbilder! Gillar särskilt den tredje i trissen!! Mycket spöklikt!

    Ja det där med söndagens triss – som mer är lördagens – är också en gåta för mig. Och rätt stressande faktiskt!

  2. Riktigt snygga bilder alla tre! Den sista får mig att dra på smilbanden för skuggan ser verkligen ut som en mystisk figur.

    Nej, jag förstår inte heller det där med länkningen. Postade min triss prick 00:00 och hamnade på nummer 13. Men men, det kanske finns en gräddfil. 😉 Obs! Ett skämt och inte alls spydigt eller misstänksamt menat. 🙂

  3. fina bilder trots skuggfigurerna ;-))
    ja tänk vad alla hänger på låset…och jag tror inte alls att det är något ”lurt” med det – det finns ingen ”gräddfil”….

  4. Fina bilder, favoriten blir mitten bilden. Jättefin triss. 🙂
    Den här mister linky visas först vid midnatt, sen kan man ha felinställd klocka på sin dator, gräddfil gäller nog bara på Stureplan. 🙂

  5. Tror inte det är något lurt, du kan ju automatisera inlämnandet… 😉
    Gillar linjerna i första fotot, där skuggorna tillför mer linjer.
    Men väljer andra fotot med kättingskuggan. Snyggt foto, läcker skugga!
    Tur att vi haft lite sol de sista dagarna… 😉

  6. Hej Hedwig.
    Jag har funderat en stund på var den där kedjan finns, men det kanske inte är Norrköping. I övrigt gillar jag bild 3, den har det där lilla extra budskapet.

    • Där skuggorna fanns:
      Bild 1 – Dansbanan vid kanalhamnen i Söderköping, bild 2 – kättingen – broräcket på bron vid Hagatorget i Söderköping och bild 3 – Konsthallen i Arvika

  7. Fina trissbilder, speciellt mönstret som bildas i den översta.
    Nej det är nog inget lurt. Du kan ju spara din triss som ett utkast och sedan bara webba ut den i samma sekund som temat öppnas för bidrag.
    Sedan kan jag själv tycka att det är lite trist att det till en del verkar ha kommit att handla om vem som kan komma först. :-/

  8. Jätteläckra bilder i din triss.
    Känns nästan som det är en liten tävling att få plats nummer 1. Om jag skulle tänka mig att vara med att tävla om denna plats betyder det att jag en söndag måste ställa klockan på 05:45 för att hinna starta upp datorn och klicka på publicera 06:00:00.
    Nä, söndagar och lördagar tar jag sovmorgon annars är jag upp dessa tider eftersom jag går gryningspromanad vid 6 varje vardag.

    Kram

  9. Ja det är otroligt vad snabba ni är med att lägga in era bidrag! Men det är inget mer lurt i det hela än att ni är ett gäng entusiastiska deltagare som sitter och uppdaterar triss-sidan i väntan på att inlägget ska publiceras, och sedan snabbt som attan lägger in sin länk i samma sekund som mr Linky finns där kl 00.00. Det är ju inte så att det bara är en i taget som kan lägga in en länk, och det tar ju inte många sekunder att länka, så det är inga konstigheter med att det rasar in ett gäng länkar från alla ni som samtidigt skriver in er i listan. Sitt eget trissbidrag har många publicerat strax innan tolvslaget, för att kunna ha direktlänken klar.

    Själv schemalägger jag publiceringen av Fototriss vid midnatt och sover oftast gott när ni som bäst lägger in era länkar 🙂

Kommentarer inaktiverade.