Fototriss – Manligt

Veckans tema i Fototriss är Manligt, med fokus på Fars dag. Dessutom är det tävlingsdags – vinsterna är presentkort från Coolstuff – som har massor av presenter (läs leksaker) till Fars dag.

Tankarna snurrade – manligt, Fars dag, presenter …
Det får bl en återvinning av tidigare visade foton, med fokus på en far, en son och deras leksaker.

Jag har ingen far i livet, men jag har en son och han är far. Jag är glad över att han lyckats gå ner massor i vikt, på så vis kan han vara en far lite längre – får vi hoppas. Och som den man han är gillar han leksaker i form av modelljärnvägen bland andra ting. Det vill jag fira på Fars dag.

Fadern har plockat ner järnvägen från vinden och försöker montera ihop den.

Sonen är ivrig och vill mer än gärna hjälpa till.

Till slut fick han fart på sitt gamla lok och vagnar, som han själv fick som 7-åring 1977.

27 reaktioner på ”Fototriss – Manligt

  1. Åh så roligt för dessa killar!
    Min man har också en stor anläggning men den är undanlagd nu. När våra söner var små då var den förstås framme och många glada timmar tillbringades där!

  2. Härlig gemenskap och koncentration! Så roligt att kunna plocka fram sina gamla leksaker och se att ens barn har lika roligt med dem. Min man hade också sin anläggning framme när vår dotter var liten, och hon gillade den också. Men så har hon aldrig lekt med dockor heller och blev ingenjör med tiden … kanske lite manlig om man ser traditionsenligt på det.

  3. Tro vem som har roligast? Fint med den nära kamerafokusen på händelsens centrum med det successiva närmandet tills man bara ser tåget. Fin triss!

  4. Förtjusningen över en tågbana har jag aldrig begripigt mej på men så är jag ju kvinna…:) kanske det är så att det är manligt….härligt trissat!

Kommentarer inaktiverade.