Fototriss – Mysigt

Veckans Fototriss har temat Mysigt i allmänhet. Det finns mycket som kan vara mysigt, det som låg närmast för mig denna lördagseftermiddag var att jag fick tid att läsa en bok i lugn och ro. Jag struntar i alla krav att pynta inför advent, åtminstone idag.

Det som också är mysigt – på ett sätt – är att en av orkideerna snart blommar igen. Jag som inte ansåg mig klara av sådana skönheter.

Men visst är det mysigt med tända ljus så här års när det är mörkt ute redan före kl 16 på eftermiddagen.

Nu kryper jag ner under pläden igen med min bok och bara njuter….

22 reaktioner på ”Fototriss – Mysigt

  1. Ljuvliga mysbilder!! Hög mysfaktor över alla tre.
    Härligt att du inte stressar upp dig över adventspyntandet utan ger dig tid att njuta!
    🙂

  2. Vilka läckra foton. 🙂
    Mys kring läsande, helt klart. Har kanske på senare tid blivit lite mindre läsande. 😉
    Kul att din orkidé börjar blomma igen.
    Vilken glittrig ängel där bland ljusen, väljer det fotot i din triss.

  3. Bra detaljer i dina bilder !!! Och sista bilden om ljus tycker jag mest om därför att ny firas det lillajul så att liksom Plåster i Finlands Svenska TV säger : LJUS I VÅRT HUS !!!!

  4. Javisst är det mysigt med en bok och givetvis blir jag nyfiken vilken bok du läser? jag har en bok påmg som nästan inte gårmatt lägga ifrån sig och det är Dollar av Lee Child.

  5. Det krånglar lite med mitt kommenterande…..först verkade det som om jag inget fått iväg och så blev det två…..nå nå dina bilder gör rätt för många kommentarer

Kommentarer inaktiverade.