Veckans fönster – Krossat

Nu har jag suttit ett par timmar och letat efter mina foton på krossade fönster – utan resultat. Så blir det när man har tusentals foton i många olika mappar på datorn men även på servrar någonstans i världen. Detta hittade jag i alla fall:

Det är från en gammal verkstadslokal mitt emot Lars Lerin museet i Munkfors. Ett museum som tyvärr snart flyttas till Karlstad. Munkfors blir en ännu mindre fläck på kartan framöver. Nåväl, i denna fönsterlösa lokal har grafittikonstnärerna härjat fritt och flera väggpartier här är riktigt vackra.

Krossade fönster skulle kunna vara ett tema i Veckans hus, men jag tror inte det. Men vill du titta på fler sådana – gå till Susannes foroblogg.

9 reaktioner på ”Veckans fönster – Krossat

  1. Håller med dig. Graffitin gör miljön mer vacker än vad den säkert är.
    Onekligen en slags konst det också när det görs så här snyggt. 🙂
    Klart ruffig miljö, passar bra.
    Här har det helt klart krossats glas, det finns tydliga spår.

  2. Jättefin bild! Känner igen mig i letandet. Hittade igår bilder på förstutrapp i en mapp som jag inte hittade när temat var aktuellt i veckans hus. För många bilder som måste sorteras. Ha en skön helg!

  3. Visst är det irriterande när man VET att man har ett sådant fönster som eftersöks men inte kan man för den skull hitta det just då. Men det var ju tur att du hittade det här underbara fotot till sist i alla fall. Den gröna färgen utanför fönstren gör att man verkligen längtar till varmare, soligare och skönare tider. underbart!

  4. Först kommer glaskrossarna sedan graffitimålarna. Det brukar kanske vara gången för övergivna hus. Fin bild dock, och faktiskt fin graffiti med.

  5. Nästan tur att du inte fann det du sökte för jag blev så glad i den här.
    Allt ljus som flödar in genom de krossad fönstren,
    skir grönska, rå betong, tegel, järnbalk och graffiti på det.
    Låter trist att Munkfors utarmas på en sevärdhet.

Kommentarer inaktiverade.