Fototriss – Just nu …

Veckans Fototriss efterlyser rapporter över hur vi har det just idag, hur mycket snö vi har osv. Det här är min rapport över dagens hittills vakna tid.

Tittar ut genom fönstret och ser på balkongräcket att det kommit lite, lite snö i natt.

Så lite att mina fotspår knappt syns när jag går ut för att hämta tidningen, som inte hade kommit. Den kom lite senare …

När frukosten var överstökad hade solen kommit fram och det kommer att bli en härlig vinterdag.

Men allra först skall denna triss färdigställas. Därefter skall jag sätta upp de sista tapetvåderna i gästrummet, de där smala sista remsorna och bitarna ovanför fönstret. Golvlisterna skall skruvas fast igen och lampkupan i taket sättas upp och gardinstången.

Men sen går jag ut i solen som förhoppningsvis fortfarande lyser klockan 12.  Att kommentera hos er andra får vänta tills i kväll.

Njut av dagen !

Solskensrapport:

Nu har jag varit ute, solen värmer, dagsmejan är ett faktum – helt otroligt. Så varmt och skönt att strosa – just det – orkar bara strosa efter helgens tapetsering. Nu fikapaus innan jag bortsätter med återställandet av gästrummet.

14 reaktioner på ”Fototriss – Just nu …

  1. Lite nysnö och solsken – härligt! En bra triss, som berättar hur det är hos dig 🙂
    Ha en fin dag ute i solskenet!

  2. Ja, det är ett härligt väder, är bara snabbt inne och kollar lite, du gör rätt, kommentera kan man göra i mörkret, men nu är det dagsmeja och dropp från taken.
    Ha en bra söndag.

  3. Nu ser det helknasigt ut, min första kommentar verkar inte ha fastnat!

    Skrev att du inte hade så mycket vinter att skryta med, bättre att då njuta av solskenet!

  4. Inte lika mycket snö, som på många andra ställen här i landet. Den sista bilden är så fin – otroligt vackert ljus.
    Ha en fin vecka.
    //jonna d

Kommentarer inaktiverade.