Fototriss – Upprepning

Om ni hade kunnat fråga min mamma eller syster om vad ordet UPPREPNING betyder för mig – då hade ni fått svaret:

Hedwig repar upp allt, inget får vara för evigt.

Så är det, jag repar ofta upp det jag stickat. Antingen sånt som inte blir som jag tänkt mig eller så är det ett plagg jag vill göra om till något helt annat. Jag har gjort det hundratals gånger, jag lärde mig ju sticka när jag var 4 år.
Jag stickar fritt utan mönster så ibland blir det inte helt bra, även för en van stickerska som mig.

Det finns bara ett enda plagg jag skonat – en kofta mamma stickade åt mig när jag var 17 år. Och det är mycket länge sedan …

Dessa tre påbörjade stickningar hittade jag i garderoben – de finns inte mer, bara så ni vet.

Det här skulle bli sockor, typiskt raggsocksgarn …

Början på en jumper, inte så lyckat ….

En halvfärdig sjal var detta, mohairgarn, stickor nr 8

Historien upprepar sig, liksom många av mina påbörjade stickningar som repas upp. Och vill du se ännu fler tolkningar av ordet upprepningar – gå till Fototriss

22 reaktioner på ”Fototriss – Upprepning

  1. Jag tycker din tolkning av temat är underbar. Har också några ej färdiga misslyckade stickningar som aldrig kommer att bli något av. Ha en skön söndag.

  2. Beundrar alla handens arbeten, och målar ju själv. Men sticka—–ok, det skulle kunna gå, men klarar ej att riva upp. Fint fotat!

    Du måste ha bra tålamod:)

    Ha en fin dag/AX

  3. Haha, du är för skön! Jag har iaf en massa tröjor som du stickat som du INTE repat upp ännu! 😉
    Apropå stickat, Anders har älskat ihjäl dina strumpor 😦 Han har dem på sig jämnt och de är mer hål än hela nu. Kanske för sent att sticka nya nu eller? I järntråd? 😉

    *kram! *

Kommentarer inaktiverade.