Fototriss – Utsikt

Veckans tema i Fototriss är Utsikt och vi lär få se många tjusiga vyer hos de andra deltagarna.

Under fredagsförmiddagen passade jag på att leka med telezoomen under en paus i fönsterputsandet. Det var sommarvarmt på altanen trots att vi bara är i slutet på mars månad. Den här utsikten borde jag ha först om en månad.

En ensam krokus har tagit sig upp mellan trampstenarna i gräsmattan.

Några trogna krokusar bland månadssmultornen …

Spireahäcken har redan små gröna blad. Och titta där – klicka upp bilden – ett spindelnät, det såg jag inte när jag satt där ute.

Det var min utsikt denna soliga förmiddag, men utsikterna för att detta verkligen är Våren är knappast sanningsenliga. Vi lär nog få frysa många gånger än innan det är vår på riktigt.

14 reaktioner på ”Fototriss – Utsikt

  1. Jamenvisst……….känns som om vi redan var i april månad. Vädret är konstigt. Dock är jag så glad för att vårvärmen och ljuset äntligen är här. Fin utsikt hade du allt o finfina bilder blev det.

Kommentarer inaktiverade.