Fototriss – Så här ser det ut hos mig ‘idag’

Under lördagen gjorde vi en tur till Motormässan i Karlstad. Vi åkte till motormässan för att vara med om presentationen av årets Dark Horse vid EM tävlingarna i rallycross i Höljes. Jag är ju bloggskrivare för Finnskoga MK – se det inlägget här

Det var en viss skillnad i grönskan mellan Norrköping och Karlstad, men inte så mycket.  På vägen hem från Karlstad, på E18 strax utanför Örebro åkte vi igenom en vägg av jord. Det blåste rejält över slätten. Det märkliga var att det var bara ett smalt band med jord som blåste bort. Hoppas bara att bonden inte hunnit så där än nu.

På andra sidan Örebro, nära Kumla åkte vi upp till Kvarntorpshögen för att kolla utsikten och Konst på hög. Denna slagghög syns på långt håll över slätten. Uppe på toppen blåste det så mycket att man inte kunde stå stilla. Besöket blev mycket kortvarigt.

Nästa stopp på vägen hem från Karlstad blev mellan Hjortkvarn och Ljusfallshammar. Denna fina gamla stenbro har jag sett så många gånger när vi åkt förbi, nu hade vi tid att stanna.

Fler aktuella foton från andra Fototrissare hittar du här.

10 reaktioner på ”Fototriss – Så här ser det ut hos mig ‘idag’

  1. Ser grått och som om det är snö i luften. Det grönskar hos dig vilket är mer än vad jag kan säga här Ha en skön söndag

  2. Jordstorm! Vilken upplevelse! Hörde att det var lokal sandstorm nere i Skåne för någon vecka sedan också.
    Vacker bro, kul att du fick chansen att stanna och fotografera denna gång!

  3. Hej Hedwig, om du är sugen på att fota hus och blogga med, utan att behöva hålla i hela projektet, så tänkte jag försöka dra igång en ”light-version” av veckans hus där man turas om att hitta på temat. Denna vecka är temat ”miniatyrhus”, gör ett inlägg under veckan och lägg en kommentar på min blogg om du vill vara med!

Kommentarer inaktiverade.