Nyfödda …

Igår kväll när jag kom ut på altanen möttes jag av tusentals nyfödda spindlar.

Från bordet upp till markisens framkant gick en spindelvävstråd. Längs denna tråd sprang tusentals nyfödda spindlar, max 2 mm långa.

Det ljusa pärlbandet i bilden är spindlarna. Att de är många förstår du när ett foto taget på avstånd med blixt blir så här ‘tydligt’.

Utsnitt ur bilden ovan. Bilderna är inte speciellt skarpa, men klickbara.

Behöver jag säga att sopkvasten åkte fram så fort fotona var tagna?

Nu på morgonen finns fortfarande ett stort antal spindlar kvar runt utemöblerna. Jag sopar och sopar … Känns som om de är överallt , även på mig. Men det sistnämnda är inbillning.

Och eftersom Tema Fredag är Blått, så kan jag ju länka dit just idag.

8 reaktioner på ”Nyfödda …

  1. Oj oj, så många små spindlar! Som en mardröm! Det börjar krypa på min kropp när jag tittar på dina bilder.
    Förvånad över mängden du fann där på altanen. Kommer det att regna hela sommaren nu hos dig eller lyckas du städa bort dem utan att ta död på småspindlarna?

Kommentarer inaktiverade.