Fototriss – Lugn och ro

Veckans Fototriss har temat Lugn och ro. Det har gett mig en hel del funderingar idag. Vad står Lugn och ro för mig just nu?

VAD JAG GÖR för att få lugn och ro – målar och fotograferar. T ex denna tavla som jag målade idag medan åskan med regn och hagel dundrade utanför. När jag satte mig vid den vita duken hade jag ingen aning om vad resultatet skulle bli.
VAD GER mig lugn och ro – naturen. T ex att försöka fota denna iris uppifrån balkongen, gav viserligen lite frustration, men till slut lyckades jag få till en hyfsat skarp bild med telezoomen. Så nu är jag lugn och nöjd igen.

VAD HAR HAFT lugn och ro – stalaktiterna. Stalaktiterna i taket på Bastionen Skarpe Nord på Bohus fästning har i lugn och ro fått växa till sig under århundradena. Här kan man verkligen tala om lugn och ro.

16 reaktioner på ”Fototriss – Lugn och ro

  1. Så härliga bilder och du målar som jag – sätter bara igång och så kommer bilderna inifrån någonstans eller är det utifrån kanske? Grönt är en rogivande färg!

  2. Tänkte på det när jag såg första bilden, är det lugn och ro som skapar kreativitet eller är det kreativitet som skapar lugn och ro ? So what, man mår bra av bägge, härliga bilder.

  3. Visste inte att du målade. En riktigt spännande tavla med underbara färger. När det gäller stalakiter, så måste jag tacka dig för att du tidigt skrev om hemliga rum på Veckans hus. Det blev visserligen ganska uppmärksammat i medierna både före och efter, men nu hade jag sedan länge bokat in det i min almanacka. Var och tittade på Oscar II:s fort i Långedrag och det var jättekul. Vem vet, den chansen kanske inte uppstår igen. Normalt öppnar dom bara upp fortet för grupper.

  4. Så kreativt tänkt, på flera sätt. Härlig triss du bjuder på. Väljer sista fotot på stalaktiterna i taket, de har verkligen skapats under lugn och ro och lång tid. Egen tolkning, klurigt det gillar jag!

Kommentarer inaktiverade.