Fototriss – MAT

Så här ser det ut – levande kräftor trängs i grossistens låda. Kräftornas väg till ditt festligt dukade bord är allt annat än angenäm.

Vink, vink, ta mig härifrån …..

Denna höstens 2012 års första Fototriss har temat Mat och det är dessutom en tävling tillsammans med Coolstuff.

12 reaktioner på ”Fototriss – MAT

  1. Jag äter inte de små stackarna. Någon gång har det hänt att jag käkat kräftstjärtar från burk dock. En vemodig mattriss och annorlunda.

  2. Här ska det bli godsaker, men istället för vink, vink tror jag den säger: Stick ner ett finger så ska jag nypa dig rejält 🙂

  3. När jag ser din triss kommer jag att tänka på när jag var barn. Grannen hade fiskat kräftor och de var i en kräftsump i sjön. När sonen i huset fick höra att kräftor kokades levande smög han ner till sjön och släppte ut alla kräftor.

  4. Håller med dig, de där kräftorna vet inte om att de snart ska ner i hett, rykande vattenhav… hade säkert velat fortsätta i sitt eget vatten sin färd mot mål en tid till, men vilka kalasbilder du fick… riktigt bra 🙂 Färgen är riktigt läcker oxså 🙂

  5. Bra triss och känner att vi är lite som kineserna här nere i Singapore, allt de äter ska vara så levande som möjligt och dö framför ögonen på en innan man sedan sätter pinnarna i maten.

Kommentarer inaktiverade.