Fototriss – Så här ser det ut ….

Det återkommande årstidstemat i Fototriss är denna vecka – Så här ser det ut hos mig just nu .

Klockan är strar efter sju på söndagsmorgonen. Det har regnat i natt, men ny lyser solen. I bara nattlinnet går jag ut i min lilla radhustäppa. Det är inte bara jag som är vaken…

Under aklejans vattendroppsfyllda blad klänger en trädgårdssnäcka …

Denna gör en kontroll av andras exkrementer. Inte skyldig ….

Tillo och med uppe i irisens frökapsel klänger en trädgårdssnäcka …

Om jag gitte gå på snäckjakt just nu hade jag nog fått en stor burk fylld. Men dessa gör inte så stor skada. Inte heller leopardsnigeln som bor nånstans på min tomt.

Nej, nu blir det frukost på balkongen …

9 reaktioner på ”Fototriss – Så här ser det ut ….

  1. fina bilder av dessa oförargliga söta snäckor!

    annat är det med fulingarna hos mig….hjälper inte mycket mina snigeljakter när inte grannarna gör något…..

Kommentarer inaktiverade.