Fototriss – Så här ser det ut hos mig idag

Så var det dags för höstversionen av Fototriss-följetongen ”Så här ser det ut hos mig idag”. Nu är det mörkt när jag kliver upp på morgonen och kvällsmörket kommer fortare än kvickt. Ännu värre blir det om 14 dagar då vi återgår till normaltid.
Jag sitter vid middagsbordet och tittar ut genom altandörren, ser att dagliljetuvan håller på att vissna ner. De vissna bladen utgör skydd för nästa år blad och får därför ligga kvar i rabatten.

Gräset växer än, borde kanske klippa en gång till. Nej struntar i det, ser att det finns bitvis en hel del mossa också, inte så konstigt efter den här sommaren.

Den mest färgintensiva perioden på lönnen är över, nu går det fort. Ovanligt många andra träd har tappat sin löv redan. Igår hade vi första natten med minusgrader, -0,5 när jag gick till jobbet. Och låset till postlådan var igenfruset, nu börjas det …

21 reaktioner på ”Fototriss – Så här ser det ut hos mig idag

  1. Fin triss. Vi har fått snö inatt så här ser det annorlunda ut från igår, när solen sken och det var fina höstfärger. Men men.. det försvinner nog (det mesta i allafall) under dagen.

Kommentarer inaktiverade.