Fototriss – Rörelse

Veckans Fototriss har temat Rörelse. Det kan man tolka på olika sätt, jag valde att utgå från ett par olika företeelser som får folk i rörelse.
Nr 1 – tidigt på våren

Halvars glasskiosk. Så fort Halvars glasskiosk som ligger på Södra promenaden i Norrköping öppnar för säsongen vallfärdar vi dit. Om vädret är vackert är kön lång under hela dagen och kvällen. Ulf Lundell har sjungit om kiosken i Jag går på promenaden
Nr 2 – slutet på sommaren

Söderköpings gästabud lockar tusentals besökare – detta är en kvalitetsmarknad utan modernt tingeltangel. Väl värt ett besök. Så roligt att se engagemanget bland folket, så många tidsenligt klädda i alla åldrar.
Nr 3 – på nyårsafton

Ljusvandringen på nyårsafton genom industrilandskapet vid Motala ström här i Norrköping. Tusentals marschaller och facklor lyser upp vandringen och här vid Refvens grund kan vi se unga dansare. Vandringen avslutas med nyårstal och fyrverkeri. Innan vi tar oss hem med knökfulla gratisbussar.
(Titta gärna på Ante’s video från vandringen 2011 som jag länkat till ovan.

24 reaktioner på ”Fototriss – Rörelse

  1. Fin o kreativ triss! Kul att få se så mycket ifrån Norrköping! Var där ett dygn i på väg till Öland då var det EM i bowling så hotellet var fullt bowlingidkare från hela europa.

  2. Tack så mycket! Ja, jag undrar lite vad man skall göra sen när allt i hemmet är som man vill ha det, haha…
    Ja, den är fin bilden med fåren, de tröttna på ha mig fotograferandes där, så de gick… 🙂

Kommentarer inaktiverade.