Tankar kring ett foto

Jag väljer slumpmässigt ut ett foto i arkivet och skriver vad som faller mig in …

Aha, denna tavla målade jag för någon månad sedan. Jag har gått kurser i Vedic Art och hos Mikael Stjernvall. Jag målar utifrån känslan här och just nu. Det kan bli vad som helst.

Det är ett bra sätt att träna på att vara i nuet, det som så fint kallas Mindfullness. Alltför ofta lever vi vårt liv flera veckor i förväg i våra tankar och almanackor. Allt medan IDAG och HÄR och NU försvinner för alltid.

Vi skulle må så mycket bättre om vi gav oss tid att stanna upp och bara notera vad som sker JUST NU. Jag kan inte påstå att jag är någon mästare på detta, men jag gör så gott jag kan.

En reaktion på ”Tankar kring ett foto

  1. Har gått alla principerna….till och med flera gånger för jag tycker det är så härligt att måla tillsammans med andra. Har målat i många år både traditionellt och Vedic Art.

Kommentarer inaktiverade.