… ligger varmt om hjärtat

Veckans tema i Fototriss är ”vad ligger dig varmt om hjärtat” och är dessutom en tävlingsomgång, nu med Ving som samarbetspartner. Min resedröm är att få återvända till Madeira och återse alla vackra blommor.

130120-3

Under dagen har jag funderat på vad som ligger mig varmt om hjärtat. Det är ju så mycket, men hur skall jag illustrera det? Till slut valde jag de jag njuter av allra mest – blommor. Jag har tusentals foton på blommor i arkivet.

130120-1

Eftersom jag valt Madeira som resmål borde jag egentligen visa foton på Madeiras nationalblomma Strelitzia Reginae. En blomma som jag haft i min ägo i nu 42 år och som precis blommat ut för i år. Hur den ser ut kan ni se här i mina andra blogg – Veckans dagar.

130120-2

Istället har jag valt de rosa rosor jag fick av en väninna i veckan. De gläder mig  än där de står på köksbordet.

20 reaktioner på ”… ligger varmt om hjärtat

  1. OJ, vad imponerad jag blir att du lyckats så bra med papegojblomman! Kommer ihåg när jag var på Madeira köpte jag hem såna blommor (snitt)…de är coola! Visst är det härligt när man lyckas med krukväxter på det sättet och får belöning år efter år!! Jag har samlat krukväxter hur många år som helst…ett tag samlade jag bara gulblommande…ett tag bara Schlumbergera fast det är bara Schlumbergeran som hållit i sig…jag älskar julkaktusar..speciellt när de blir fulla med knopp och får sina överdådiga blomningar! Det är roligt!

    Underbara bilder på den vackra rosen! Blommor är underbara!

    Ha en skön söndag!

  2. En blomma som du haft i ägo i hela 42 år är helt ju makalöst fantastiskt. Förstår att den ligger dig varmt om hjärtat. Att du väljer att visa rosorna du fått skänker glädje och värme till oss andra. De är så vackra !

Kommentarer inaktiverade.